Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Profile Wan Hazel LINK Wan Hazel Facebook Get This.
create your own banner at mybannermaker.com!

follow this site

Friday, July 26, 2013

HAK PENJAGAAN ANAK

MENGHILANGKAN NGANTUK~

 Sepasang suami isteri yang baru bercerai dan mereka bertengkar untuk tentukan hak penjagaan anak tunggal mereka.kemudian,mereka telah pergi ke pejabat agama untuk berjumpa kadi bagi meminta nasihat.

  Kadi pun bertanya kepada isteri.."Kenapa awak yang paling layak bela anak tu?"
  Isteri menjawab..."saya yang mengandungkan anak itu dan saya yang melahirkannya.Dia yang      keluar dari perut saya".

   Suami terkedu sebab dia tahu yang kadi akan bertanya kepada dia pula.Kadi pun bertanya suami..."Hah...kamu...bagi alasan kenapa anak itu kamu yang patut bela?"

"Tuan kadi...kalaulah saya ada syiling seringgit,dan saya masukkan dalam vendine machine.selepas itu saya tekan satu butang pilihan,maka keluarlah satu tin minuman.Saya nak tanya tuan,air yang keluar dari mesin tu hak saya atau hak mesin?"
 
Jawab kadi..."Haka kamu la.."

Suami itu berkata:"Hah...samalah dengan kes ni pun..."

  MORAL:Hak penjagaan anak patut diberi kepada yang paling bertanggunjawabterhadap masa depan anak itu
 

No comments:

Post a Comment